جنگجویان تاریکی، یا همان نینجاها، همانند سایه می باشند. در تاریکی شب مواظب خودتان باشید، برق شمشیر یک نینجا بسیار خیره کننده است. هرگز با یک نینجا شوخی نکنید ! "

 مطلب بالا، برگرفته از مجله رزمی کاراته، در سال 1988 است! زمانی که تب نینجا شدن در آمریکا بالا گرفته بود. اما با کمال تأسف باید گفت فاصله عمیق فرهنگی میان غرب و شرق، مانع از درک صحیح این هنر زیبای رزمی سرزمین خورشید تابان در آمریکا شده بود.

واقعیت این است که توصیف بالا تنها در مورد نینجاهای فیلمهای هالیوودی صادق بوده و با فرهنگ واقعی نینجاها فرسنگ ها فاصله دارد.

 نینجاهای واقعی در حقیقت رزمی کارانی با مهارت های بسیار بالاهستند که بدون توجه به امکانات، همواره رشد و پیشرفت در هنرهای رزمی را سرلوحه کار خویش قرار می دهند.  این هنرجویان برای وقت و زمان خویش ارزش بالایی قائل هستند و سالیان سال ،به دور از قیل و قال و هیاهو، با تمرینات سنگین و جدی هنر رزمی نینجوتسو، جسم و روح خویش را می سازند و هر از چندگاهی حاصل تمرینات طاقت فرسای خویش را درنگاه شگفت زده مردم به نمایش می گذارند.

 نینجوتسو، اصول و فلسفه خاصی در مورد تکنیکها دارد که یکی از علل منحصر بودن این سبک می باشد. اصل سادگی، سرعت و کارایی تکنیک ها بر نینجوتسو حاکم می باشد و هیچ محدودیتی روی حرکات، در این هنر رزمی وجود ندارد. هنرجویان نینجوتسو تنها تکنیک یاد نمی گیرند، بلکه می آموزند که در هر شرایطی تکنیک مناسب را بیافرینند. آنان سعی میکنند تکنیکها را دروجود خودشان بپروراند و درک عمیقی از حقایق فنون کشف کنند.

بارها وبارها در کلاسهای آموزشی نینجوتسو از استاد شنیده ایم، ولی درک این واقعیت که باید استرس و هیجان را کنترل کرد و جای آن تمرکز و سرعت را افزایش داد بسیار سخت ودشوار است.

سرلوحه فنون نینجوتسو از طبیعت الهام گرفته و سعی شده دانشجویان این هنرباستانی مستعد و قدرشناس تربیت شوند.

گرچه  هرگز نمیتوان گفت که شاگرد وفادار و مستعد به رشته باقی بماند چون شاگردان همیشه تحت تأثیر محیط و جامعه و بخصوص دوستان غیر ورزشی قرار میگیرند. به هرحال همیشه مهم این است که عرض جاده زندگی را طی کرد نه تنها طول جاده را . همرزم عزیز تکنیکهای نینجوتسو بر پایه خود جوشی و تفکر پایه گذاری شده است . در هنگام استفاده از فنون سعی کنید خودتان را به مانند ابرها رها کنید تا نسیم تکنیک، شمارو به نقاطی غیر دسترس ببرد وکشف موقعیت های مختلف ودرک یک تکنیک شعور فنی شما را افزایش دهد.

   در کشور عزیزمان ایران، سالهاست که این هنر زیبای رزمی در مدارس نینجوتسو آموزش داده می شود و هزاران هنرجو دراین مدارس که در بیش از 120 شهر دایر می باشد با فنون مبارزه  با سلاح و بدون سلاح ، دفاع شخصی، آکروبات، زندگی در شرایط سخت  و ... آشنا می شوند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارس رسمی نینجوتسو در ایران،  با دفتر مرکزی سبک 02632532264 تماس  حاصل فرمایید.

 

 

اکبرفرجی

بنیانگذار نینجوتسو در ایران


منبع: NINJA.IR