وبگاه شخصی امیرحسین دلالان

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

اینستاگرام Instagram

Instagram.com/a.dallalan

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
هنرمندان ایرانی در کن

هنرمندان ایرانی در کن

موضوعی که این روزا خیلی خبر ساز شده حضور سه تن از هنرمندان ایرانی(اصغر فرهادی،سید شهاب حسینی و ترانه علیدوستی) در جشنواره کن فرانسه و کسب جایزه نخل طلایی بهترین بازیگر مرد توسط آقای سید شهاب حسینی و همچنین نخل طلایی بهترین فیلمنامه توسط آقای اصغر فرهادی است که برای هر ایرانی باعث افتخار و غروره، من بعنوان یه ایرانی این موفقیت رو بهشون تبریک میگم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
کشور اشک و لبخند....

کشور اشک و لبخند....

وطن من

سرزمین گرزهای گران و نیلوفران آبی

رودخانه خونی که در نورخورشید می درخشد

اسبهای سینه فراخ سرزمین من

کنارچشمه های آب شیرین می چرند

باآرزوها و یالهای بلند

و شیهه شان در ساحل مدیترانه شنیده می شود

هنگامی که داریوش خدای دریاها را به زنجیر کشیده است

وطن من با غزالان خانگی

و ببرهایی که هرصبح در مزرعه کار می کنند

کشور اشک و لبخند

سرزمین لالایی مادربزرگان و سیاستمداران؛

ایران

از کتاب " یکی این همه گل را از دستم بگیرد"/جواد کلیدری

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

...

فقط امروز رو زندگی کن؛                                       

                                        شاید فردایی نباشد.....

      

۳ نظر

بهترین شمشیرزن

جنگجویی از استادش پرسید: بهترین شمشیرزن کیست؟

استادش پاسخ داد :

به دشت کنار صومعه برو سنگی آنجاست. به سنگ توهین کن .

شاگرد گفت: اما چراباید این کار را بکنم؟

سنگ که هیچ پاسخی نمی دهد.

استاد گفت: خوب پس با شمشیرت به آن حمله کن.

شاگرد پاسخ داد: این کار را هم نمی کنم. شمشیرم می شکند

و اگر با دستهایم به آن حمله کنم، انگشتانم زخمی می شوند،

و هیچ اثری روی سنگ نمی گذارند.

من این را نپرسیدم، من پرسیدم: بهترین شمشیرزن کیست؟

استاد پاسخ داد :

بهترین شمشیرزن به آن سنگ می ماند،

بی آنکه شمشیرش را از غلاف بیرون بکشد،

نشان می دهد که هیچ کس نمی تواند بر او غلبه کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

نینجا واقعی - نینجا تخیلی

جنگجویان تاریکی، یا همان نینجاها، همانند سایه می باشند. در تاریکی شب مواظب خودتان باشید، برق شمشیر یک نینجا بسیار خیره کننده است. هرگز با یک نینجا شوخی نکنید ! "

 مطلب بالا، برگرفته از مجله رزمی کاراته، در سال 1988 است! زمانی که تب نینجا شدن در آمریکا بالا گرفته بود. اما با کمال تأسف باید گفت فاصله عمیق فرهنگی میان غرب و شرق، مانع از درک صحیح این هنر زیبای رزمی سرزمین خورشید تابان در آمریکا شده بود.

واقعیت این است که توصیف بالا تنها در مورد نینجاهای فیلمهای هالیوودی صادق بوده و با فرهنگ واقعی نینجاها فرسنگ ها فاصله دارد.

 نینجاهای واقعی در حقیقت رزمی کارانی با مهارت های بسیار بالاهستند که بدون توجه به امکانات، همواره رشد و پیشرفت در هنرهای رزمی را سرلوحه کار خویش قرار می دهند.  این هنرجویان برای وقت و زمان خویش ارزش بالایی قائل هستند و سالیان سال ،به دور از قیل و قال و هیاهو، با تمرینات سنگین و جدی هنر رزمی نینجوتسو، جسم و روح خویش را می سازند و هر از چندگاهی حاصل تمرینات طاقت فرسای خویش را درنگاه شگفت زده مردم به نمایش می گذارند.

 نینجوتسو، اصول و فلسفه خاصی در مورد تکنیکها دارد که یکی از علل منحصر بودن این سبک می باشد. اصل سادگی، سرعت و کارایی تکنیک ها بر نینجوتسو حاکم می باشد و هیچ محدودیتی روی حرکات، در این هنر رزمی وجود ندارد. هنرجویان نینجوتسو تنها تکنیک یاد نمی گیرند، بلکه می آموزند که در هر شرایطی تکنیک مناسب را بیافرینند. آنان سعی میکنند تکنیکها را دروجود خودشان بپروراند و درک عمیقی از حقایق فنون کشف کنند.

بارها وبارها در کلاسهای آموزشی نینجوتسو از استاد شنیده ایم، ولی درک این واقعیت که باید استرس و هیجان را کنترل کرد و جای آن تمرکز و سرعت را افزایش داد بسیار سخت ودشوار است.

سرلوحه فنون نینجوتسو از طبیعت الهام گرفته و سعی شده دانشجویان این هنرباستانی مستعد و قدرشناس تربیت شوند.

گرچه  هرگز نمیتوان گفت که شاگرد وفادار و مستعد به رشته باقی بماند چون شاگردان همیشه تحت تأثیر محیط و جامعه و بخصوص دوستان غیر ورزشی قرار میگیرند. به هرحال همیشه مهم این است که عرض جاده زندگی را طی کرد نه تنها طول جاده را . همرزم عزیز تکنیکهای نینجوتسو بر پایه خود جوشی و تفکر پایه گذاری شده است . در هنگام استفاده از فنون سعی کنید خودتان را به مانند ابرها رها کنید تا نسیم تکنیک، شمارو به نقاطی غیر دسترس ببرد وکشف موقعیت های مختلف ودرک یک تکنیک شعور فنی شما را افزایش دهد.

   در کشور عزیزمان ایران، سالهاست که این هنر زیبای رزمی در مدارس نینجوتسو آموزش داده می شود و هزاران هنرجو دراین مدارس که در بیش از 120 شهر دایر می باشد با فنون مبارزه  با سلاح و بدون سلاح ، دفاع شخصی، آکروبات، زندگی در شرایط سخت  و ... آشنا می شوند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارس رسمی نینجوتسو در ایران،  با دفتر مرکزی سبک 02632532264 تماس  حاصل فرمایید.

 

 

اکبرفرجی

بنیانگذار نینجوتسو در ایران


منبع: NINJA.IR

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

نین جوتسو (به ژاپنی: 忍術 )

نین جوتسو (به ژاپنی: 忍術 ) یک هنر رزمی ژاپنی است که در لغت به معنای حرکت پنهانی است.
از برجسته‌ترین خصوصیات نین جوتسو این است که بدن و جسم را پایگاه فکر و اندیشه می‌داند و کالبد آدمی را آموزش می‌دهد تا با آن روح را بسازد. اصول اصلی و اجرای تکنیک‌ها نیاز به سرعت، تعادل، تمرکز، قدرت و تنظیم زمان تنفس و کنترل آن دارد و بدون آن فاقد ارزش است.


نین جوتسو (به ژاپنی: 忍術 ) یک هنر رزمی ژاپنی است که در لغت به معنای حرکت پنهانی است.
از برجسته‌ترین خصوصیات نین جوتسو این است که بدن و جسم را پایگاه فکر و اندیشه می‌داند و کالبد آدمی را آموزش می‌دهد تا با آن روح را بسازد. اصول اصلی و اجرای تکنیک‌ها نیاز به سرعت، تعادل، تمرکز، قدرت و تنظیم زمان تنفس و کنترل آن دارد و بدون آن فاقد ارزش است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

نقاط حساس برای ضربه زدن

هر رزمی کاری به خوبی میداند چگونه ضربه بزند اما بسیاری هستند که نمیدانند به کجا باید ضربه زد.در هنرهای رزمی باید قدرت و علم مبارزه را با هم یاد گرفت

در اینجا به نقاط حساس بدن میپردازیم

نقاط حساس برای ضربه زدن :

برآمدگی بینی:این اصطلاح به منطقه میان ابرو و نقطه امتداد یافته تا سطح چشم اطلاق می شود و این نقطه فوق العاده اهمیت دارد. چرا که اگر ضربه ای محکم به آن اصابت کند ، می تواند از حرکت رو به جلوی شخص جلوگیری نماید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

خنده درمانی

اگر به رفتار استاد هاتسومی(سوک ماساکی هاتسومی استاد بزرگ نینجوتسو) دقت کنید متوجه اولین چیزی که خواهید شد لبخند اوست . او همیشه حتی در اجرای سخترین تکنیکها ها خنده را فراموش نمیکند ...



خنده سبب باز شدن گره‌های عضلانی، کاهش درد و سفتی ماهیچه‌ها و تقویت دستگاه ایمنی می‌شود. خنده سبب می‌شود مواد شیمیایی تقویت‌کننده خلق و خو، موسوم به اندورفین‌ها، نیز از درون مغز رها شده و دل و دماغ انسان را نیکو سازند و احساس سلامت، تن‌آرامی و رضایت‌خاطر به فرد دست دهد.
پژوهش‌هایی که پیرامون پیامدهای خنده صورت گرفته است، نشان می‌دهد خنده فواید صحت‌بخش ارزنده‌ای دارد. کرکر کردن (نحوی خندیدن) و قهقهه زدن، سلامت تن، ذهن و روح را افزایش می‌دهد. خنده مستقیماً بر مغز و غده‌های درون‌ریز اثر می‌گذارد و به آزاد کردن مواد شیمیایی تنش‌زا و کاهش اثرات هورمون‌های آدرنالین و نور آدرنالینی که به جریان خون انتقال یافته‌اند، کمک می‌کند.

فواید بهداشتی خنده‌درمانی

1. شل‌شدن عضلات
2. کاهش فشار روحی (استرس)
3. درمان افسردگی
4. تقویت دستگاه ایمنی
5. تسکین طبیعی
6. افزایش اطمینان
7. تمرین‌های مفید هوازی (آیروبیک)
8. ضد فشارهای روانی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰